fredag, mars 09, 2007

Personal Jesus

Efter att ha mottagit "Glamour Din Trendbibel Vår & Sommar 2007" var jag tvungen att gå igenom den, önska, hoppas, vilja, granska och ibland hata kläder, skor, väskor och sånt. Om jag fick bestämma (efter vad som passar mig bäst) skulle det ha varit såhär istället. (Stilarna som finns med är de som "gäller" i år. En del kan man ju inte alls fatta. Hallå?)


Yes, Yes, Yes!

  • Silver - kan vara snyggt med silverdetaljer, kanske ett skärp eller en väska. Men jag skulle nog aldrig ta på mig en silverklänning eller något liknande.
  • Vitt - är väl något som passar dom flesta tillfällena. Något som jag inte skulle kunna ha är väl helvita byxor (okej, linnebyxor går bra). Men det kan vara fint med en vit klänning med ett sött skärp runt midjan.
  • Safari - något jag gillar! Men det är stor risk att det blir för mycket. Men det går ju alltid bra att mixa.
  • Svart på vitt - klassiskt. Fast kläderna på bilderna var väl lite för mycket. Snyggast var klänningen av Emilio Pucci.
  • Guld - samma som med silver, snyggt med gulddetaljer. Men inte en hel klänning eller ett par byxor kanske. Men en klocka, skärp eller väska - visst! Eller varför inte skor?
  • Casual - kanske inte särskilt snygga bilder, men alltid snyggt. Snyggast var outfiten från Burberry Prorsum
  • Prima Ballerina - har inte så mycket ballerinapluffsbakelse-hysteri, men Jill Stuart hade en jättesöt klänning/dress (som det tyvärr inte finns så fina bilder på, ja på internet alltså). Och ballerinaskor är så otroligt bekvämt.
  • Gult - detaljer, detaljer, detaljer. Det kan vara snyggt med gula detaljer, eller en kofta. Eller en blus? BCBG Max Azria har en jättesöt gul klänning.
  • Denim - jeans - javisst. Men är inte särskilt förtjust i jeansjackor, eller västar eller något. Inte heller hela dressar eller hängslebyxor med hög midja. Men jeans, jatack!
  • Gråskala - förr hatade jag grått. Men det är en bra färg. Carolina Herrera har en snygg klänning. Annars var det inget som jag ville ha. Fast Fendis gråa kofta hade jag ju kanske i och för sig gärna fått.











1. Emilio Pucci´s klänning & 2. Burberry Prorsum´s casual-outfit


Hell no: (för mig)
Etno, lack, babydoll, neon, disco, volanger, cheerleader, pastellglans, glamrock, kleinblått,
mönstermix, futurism, mikrokort, romantisk, plexiklack (skor), modern gladiator (skor),
XL-kilklacksplatå (skor), fransar (väskor).

Smycken
Nyckelord: etno, guld, plast, tjocka armband, hornhalsband, nitar och oversized

Väskor
Nyckelord: Metallic, bling bling, fransar, påsmodell, flätat

Skor
Nyckelord: fetisch, lack, transparent, plexi, silver, guld, remmar, 60-tal, XL-platå, skyhöga kilklackar,
mönstrat, lekfullt

Silhuetter;
  • O:Passar dig som är slank och lång, eller som vill dölja magpartiet. Välj någonstans på kroppen du placerar O-silhuetten - runt midjan, höfterna eller på överkroppen.
  • A: passar dig med slank överkropp och breda höfter. En smickrande silhuett som passar de flesta kroppstyper. Perfekt när du är gravid
  • V: passar kvinnan med smala, sluttande "flaskformade" axlar. Får midjan att se smalare ut. Balansera med tight nederdel för spännande effekt.
  • I:passar petite-kvinnan. De cigarettsmala byxorna och den raka toppen gör att du ser längre ut. Extra klädsamt på dig med smala höfter.

Det enda som fattas nu är pengar. Och inte lite heller. Varför kan inte jag få vara rik?
With Love
Emma

Inga kommentarer: