lördag, mars 10, 2007

girls just wanna have fun

Igår var det vår- & sommarmode 2007 som var det intressanta. Men idag, efter att ha haft tid att kolla på tv, är det mitt andra lyckopiller: sport! Jag har min älskling, självklart, jag ska ju till och med gifta mig med honom. Men jag har några andra älsklingar också!

Raphael Poirée - skidskytte
Fransk skidskytt, född 9 augusti 1974. Kom idag, 10/3, tvåa i jaktstarten i Norge/Holmenkollen, han gick ut som etta. Och eftersom att jag är tjej måste jag också skriva: Idag upptäckte jag vilken otroligt snygg kropp han har. Kanske är det för att jag lever totalt isolerad och träffar bara något äldre män just nu, så jag skulle väl lika gärna kunna dreggla över Brad Pitt, (och NEJ jag tycker inte att Brad Pitt är snygg). Men Raphael är grymt bra.




Raphael Poirée


Ole Einar Bjoerndalen - skidskytte
Norsk skidskytt (& längdskidåkare), född 27 januari 1974. Kom etta idag i jaktstarten i Norge/Holmenkollen, och han gick ut som fyra. Sköt felfritt alla fyra och hans segergest och leende efter fjärde, & sista, felfria skjutningen (då det egentligen avgjordes, eftersom han hade nästan en minut ner till de närmaste) var helt underbar. Han såg ut som en liten kramnalle.







Ole Einar Bjoerndalen


Magdalena Neuner - skidskytte
Tysk skidskytt, född 9 feburari 1987. Vann idag damernas jaktstart (som mycket möjligt hade kunnat vara igår, jag vet inte, jag såg bara sammandraget). Hon är otroligt duktig, både som skytt och som åkare.








Magdalena Neuner


Gregor Schlierenzauer - backhoppning
Österrikisk backhoppare, född 7 januari 1990. Har legat etta i världscupen en längre period, men just nu går det inte särskilt bra för honom. Men alla har väl sina svackor? Själv sitter jag och blundar, medan jag samtidigt försöker kika på tv:n när han hoppar. När han vinner gråter jag, när han inte vinner skriker jag. Ja, ungefär så.






Gregor Schlierenzauer


Sen finns det ju alltid andra som jag tycker om att titta på. Men för att hålla oss till vintersport så är det väl: Anna-Karin Olofsson, Anja Pärsson , Björn Ferry, Adam Malysz (backhoppare), Anders Jacobsen (backhoppare), Jens Byggmark (mmmm). Ja, jag skulle nog kunna nämna flera till. Men favoriterna finns på bild. Men, det är synd att Gregor Schlierenzauer är så ung.

With Love
Emma

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha jasså du har fler älsklingar än mig ^^ och en liten pojke också, Emma din lilla peddo :P

Älskar dig, tänk att jag ska gifta mig med en sporttoka, det hade jag aldrig trott ^^

Puss!