torsdag, mars 08, 2007

Höga Visan 666:78

Ja, som en fantastisk uppföljning av tidigare Bibeltolkning (Klagovisorna 93:69) kommer nu Höga Visan. Det här är min tolkning av Höga Visan, eller något liknande. Kanske inte riktigt. Men ändå. David - allt för dig älskling!

Och dina bröst äro som häckande sniglar
ja lite ljummet slemmiga
lite spröda i kanten
som nybakta saffranslängder står du
framför mig
alla vinstockar i världen kan inte mätas
med din storhet
min man

vi flyger fram på änglavingar över stormiga
hav och svävar över sprutande vulkaner
tag min hand, du min sköna
du är så vacker, så praktfull
som en ståtlig ballerina

tag mig, i din famn, tag mig o tag mig
låt mig få bliva din brud, låt mig o låt mig
fram till dig få skrida

hur vacker är inte morgonen i en stank
av nyvaken munhåla
hur vacker är inte svettdroppen i din panna

Ja, är det inte fantastiskt? Hur kan kärleken vara så underbar?

-
Nej, nog med trams. Idag är det internationella kvinnodagen. Eftersom att jag åker buss i ungefär en timma varje morgon, till min praktikplats i Tingsryd, lyssnar jag alltid på Rix Morronzoo. Dom berättade att Linda Hammar blev årets kvinna. Själv har jag ingen som helst aning om vem Linda Hammar är. Så självklart var jag tvungen att kolla upp detta när jag kom hem. Hon är tydligen syster till Filip Hammar (vem nu det är) och medverkar i TV4:s programserie I en annan del av Köping. Detta säger mig fortfarande ingenting. Så vem är denna kvinna? Och varför har hon blivit utsedd till årets kvinna? Jag har ingen som helst aning och jag orkar inte ta reda på det själv heller.

Jag har nog aldrig riktigt förstått det här med en kvinnodag heller. Men ärligt talat, och dom som känner mig väl, vet ju att jag inte har någon större koll på saker som tydligen alla andra känner till. Men visst, jag är kvinna, så grattis till mig själv eller något.

Ibland undrar man var all kraft och ork tar vägen. Jag känner mig helt orkeslös, visserligen har jag varit sjuk ett tag, men jag är ju nästan alltid sjuk. Jag ser fram emot helgen, imorgon ska jag jobba 7-16, sen ska jag sova! Ser verkligen fram emot att få vara ledig i, hrm, två dagar.

Idag träffade jag Martina, och det var riktigt trevligt. Länge sen. Visserligen var jag ganska död efter en lång dag på jobbet, men det är ändå roligt. Däremot kände jag inte för att gå på guidad tur i Domkyrkan, så jag åkte hem istället. Men det är alltid roligt att träffa folk som man tycker om.

Egentligen har jag en massa mer saker att skriva, men det får bli till helgen, när jag har mer ork. Måste ju bland annat betygsätta Glamour Din Trendbibel Vår & Sommar 2007. Det kan inte bli så mycket bättre. Okej, det var ett tag sen den kom, men jag har inte orkat kolla all post.

With Love
Emma


Inga kommentarer: