söndag, mars 11, 2007

me, myself and i

En lista, med onödigt vetande. För David egentligen och kanske mest för att jag inte har någonting att göra. Men nu, nu ska jag duscha.

Höger- eller vänsterhänt: höger
Humör just nu: smått irriterad
Favoritgodis: choklad
Är det nåt du absolut inte äter: svamp
Kläder just nu: mjukisbyxor och ett linne
Vad sa du senast: hejdå
Sommarplaner: jobba, hitta lägenhet, flytta till stockholm, planera bröllop
Fisk eller badkruka: FISK
Hur många kuddar sover du med: fyra
Favoritväder: regn
Spelar du nåt instrument: ja, piano
Morgon- eller kvällmänniska: kväll
Sparare eller slösare: slösare
Vem är viktigast för dig: David
Tror på liv på andra planeter: nej
Kommer du ihåg din första kärlek: ja
Tror du på mirakel: ja
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: ja
Hur många barn vill du ha när du blir stor: fyra kanske :)
Bio eller promenad: promenad
Är du kittlig: nej
Snarkar du?: ja
Stjärntecken?: vattumannen
Rädd för insekter?: nej
Äckligaste insekten: skalbaggar
Bästa bok?: Å Andra Sidan (Marian Keyes)
Vad vill du jobba som?: skolsköterska
Chips, morötter eller godis?: chips
Pizza eller hamburgare?: hamburgare
Skriver du dagbok?: ja
Har du nån flickvän/pojkvän?: ja, fästman!
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig?: aldrig i livet
Stökigt eller välstädat?: helst välstädat, men nej det är stökigt
Gungar du på stolen?: ja, ibland
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump?: ja
Hur många syskon har du?: 2 bröder
Vad är du mest rädd för?: ormar
Är du rädd för blod?: nej
Saltar du på maten?: ja, om det behövs
Gillar du att sjunga?: ja
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför?: specialutformat/ekonomi - ingen aning
Brukar du sola?: nej, jag blir bara rosaröd
Vad gör du om du får hicka?: blir hysterisk. det gör ju ont
Kaffe, te eller inget?:
Har du en besatthet?: ja, kläder & skor
Är du kär?: ja, kan man kanske säga
Är du en sportfåne?: ja, en passiv sådan
Är du fattig?: ja
Är du trött?: just nu? JA
Är du shoppingsugen?: ja, extremt
Är du ressugen?: ja, väldigt
Är du saknad av nån?: hoppas det
Bästa tidningen?: Glamour och Elle
Hur sminkar du dig?: dagskräm, foundation, puder, kajal, mascara, läppglans
När stal du senast något?: när jag var 9, hockeybilder
Hur många timmar sov du inatt?: 8,5h
Vilken film såg du senast?: The man without a past
Vilken internetsida besökte du senast?: www.crossnet.se
Vad sa du senast till vem?: hejdå (till David)
Vem fick du senast sms från?: Philip
Vad gjorde du i förrgår?: jobbade (praktik)
Vad har du gjort idag?: sett på skidskytte, backhoppning och skidskytte igen
Vilket land besökte du senast?: england
Vad såg du senast på tv?: wild kids
Senaste köp?: smink
Skulle du säga nej till sex idag?: ja
Har du sagt "jag älskar dig" till någon idag?: nej, inte idag tror jag
Vad drack du senast?: rött té
Gillar du att laga mat?: NEJ
När sjöng du senast?: igår
Vad gör dig lycklig?: shopping, David

Tre namn jag absolut inte skulle vilja heta:
- Signe
- Beata
- Laura

Tre platser jag vill resa till:
- Australien (Hillsong Church)
- New York (shoppa)
- Dominikanska republiken (smekmånad)

Tre webbsidor jag besöker dagligen:
- www.crossnet.se
- www.mail.vxu.se
- www.aftonbladet.se

Tre tillfällen då jag ofta gråter:
- när jag är trött
- när jag är sjuk
- när jag bråkar med någon

Tre platser där jag intar ett lugn:
- sängen
- liggandes på golvet
- hos david

Tre saker jag gärna gör när jag är ensam:
- sitter vid datorn
- läser
- tittar på tv

Tre yrken jag skulle vilja prova på:
- sjuksköterska
- modejournalist
- apotekare

Tre förebilder:
- christine caine
- ?
- ?

Tre saker jag har om tio år:
- man
- barn
- hus

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa? nej
Vilken årstid tycker du bäst om? hösten
Brukar du sjunga i duschen? ja
Vilken sport tycker du är roligast att se på tv? backhoppning
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? nej
Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor? shoppa
Tänker du mycket på ditt utseende? ja
Vad får dig att slappna av? David
Är du skyldig någon pengar? ja
Är du mörkrädd? ja
Vilken färg är snyggast? svart (inom vissa gränser)
När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon? tio eller elva
På vem/vad avreagerar du oftast din ilska? David (förlåt)
Hur många gånger har du fuskat på ett prov? en gång (9an)
Bor du utomlands? Nej, men ibland känns det så
Hur länge varade ditt längsta förhållande? Nästan två år
Har du piercing? Absolut inte
Bråkar du och dina syskon ofta? Inte längre
Vem är den viktigaste personen i ditt liv? David
Läser du ofta böcker? ja, i perioder
Vad föredrar du för sorts filmer? romantiska komedier
Vad slösar du mest pengar på? kläder, skor och smink
Vill du gifta dig? ja
Låser du toalettdörren även om du är ensam hemma? nej
Vilka tvprogram som går just nu har du fastnat för? topmodel
Vilka husdjur har du haft innan? katt
Var badar du helst? inomhus: badkar utomhus: havet
Vad dricker du för alkohol? vin
Vad använder du för droger? nej
Vilka djur är du mest rädd för? ormar
Vilken musikstil tycker du bäst om? ingen aning, gillar det mesta
Vilka språk kan du? svenska och engelska (& ungefär tjugo ord på spanska)
Gillar du att dansa? när jag är ensam: ja. annars: nej
Vad har du för klädstil? olika, sånt jag trivs i
Vad tycker du om rökförbudet på krogen? fantastiskt! :)
Hur vig är du? inte särskilt skulle jag tro
Vad dricker du helst när du är törstig? pepsi max
Vilken är din favoritglass? piggelin
Vilket mobilmärke föredrar du? vet ej
Vill du gå ner i vikt? ja
Vad har du för personlighet? blyg eller pratig, beror helt på. ganska negativ
Har du varit deprimerad? ja
Tror du på livslång kärlek? ja
Vad äter du helst när du ser på film? chips
Lever dina föräldrar tillsammans? ja
Har du tandläkarskräck? nej
Vad heter du i mellannamn? Kristina
Var är du född? Kumla
Vilken ögonfärg har du? blå/grå/gröna
Vilken hårfärg har du naturellt? blond
Biter du på naglarna? ja
Är du beroende av något? ja, pengar
Hur ofta motionerar du? inte allt för ofta
Svart eller vitt? beror på
Göteborg eller Stockholm? stockholm
Landet eller storstan? storstan
Kram eller puss? kram
Hyrfilm eller bio? hyrfilm
Gräs eller grus? gräs
Pasta eller potatis? potatis
Is eller mjukglass? isglass
Natt eller dag? natt
Popsnöre eller sportfåne? sportfåne
Naken eller pyjamas? naken
Linda Skugge eller Linda Rosing? Linda Skugge
Plastbestick eller plastbröst? plastbestick
7-eleven eller Pressbyrån? 7-eleven
Plugga eller jobba? jobba
Lång eller kort? mellan
Om någon sviker ditt förtroende; kan du förlåta sånt? beror på
Är du svartsjuk? ja
Vad gjorde du igår kväll? läste
Använder du bokmärke eller gör du hundöron? hundöron
Tyckte du om att gå i skolan? nej
Vad har du för mobiltelefon? sony ericsson W300i
Har du överkast på sängen? jag har ett, men det används inte så ofta
Har du brutit något någon gång? nej
Har du blivit sövd någon gång? nej
Har du varit med på TV? ja, kalla fakta
Använder du tofflor? hmm, när jag jobbar gör jag det

with love
Emma

Inga kommentarer: