söndag, mars 11, 2007

The make-up of make-up artists

Det är verkligen härligt att inte behöva gå upp klockan fem på morgonen, men imorgon är det dags igen. Då går jag in på sista veckan av min praktik (Tingsryd). Sen kommer jag visserligen att ha praktik på vårdcentralen i fem veckor, men då behöver jag inte gå upp klockan fem. Idag hämtade jag ut mina paket med smink. Favoriterna! Kan inte leva utan dom. Ja, förutom favoritparfymen då. Den har jag inte råd med just nu.

Favoriterna:














Löspuder Couloure Nature Mascara Lancome Foundation Lancome













Parfym Eternity Moment/Calvin Klein Hudkräm yves rocher Sminkborttagning Lancome







Ja, jag har ju en massa andra favoriter självklart. Men favoritmärkena är ju alltid Urban Skin Care, Pearl of Beauty, Lancome, Calvin Klein, Max factor och L´Oreal.

För att snabbt byta samtalsämne så har jag suttit och jublat och skrikit. Och samtidigt funderat över varför det ska vara så svårt att hålla på svenskarna? I damernas skidskytte (mass-start) borde jag ha hållt på Anna-Karin Olofsson, men det var så svårt att inte hålla på Magdalena Neuner. Sen var Anna-Karin så "dålig" så då fick jag ju iallafall hålla på Neuner, som vann! Efter det grät jag en skvätt när varken Gregor Schlierenzauer eller Anders Jacobsen gick vidare till andra omgången i backhoppningen. Så, det var inte särskilt värt att se den.

Herrarnas mass-start i skidskytte gick i eftersändning och för en gångs skull (ja den senaste tiden har han varit ganska dålig) gick det bra för Björn Ferry. Han kom femma. Iallafall så var det lite svårt att bestämma sig för vem man skulle hålla på här också. Raphael Poirée eller Ole Einar Bjoerndalen. Det var så otroligt jämnt i mål och på ett sätt höll jag på Poirée, för det är hans sista världscup-tävling, sen lägger han av, men samtidigt så gillar jag Bjoerndalen bättre. Hur som helst, Bjoerndalen vann med en tiondels sekund. Målfoto och Poirée trodde att han hade vunnit, men men. Det var ju favoriterna i topp i allafall!

Vad jag borde göra nu är väl att duscha, plocka ögonbrynen, städa upp lite och försöka somna i tid. Men något säger mig att det inte kommer att bli så. Eller duschningen kommer bli av och eventuellt ögonbrynsplockningen om jag orkar. Men somna i tid? Tror inte det! Samma gäller nog städningen. En vecka kvar på praktiken - en vecka till av jobbiga mornar - som ändå förgylls av Rix Morronzoo

With Love
Emma

Inga kommentarer: