tisdag, juni 05, 2007

the moment you believe

Sommar! Så otroligt härligt, det är jättevarmt ute och fåglarna kvittrar. Fåglarna har i och för sig kvittrat ett tag - det vet jag verkligen eftersom att jag har ett fågelbo utanför mitt fönster. Snart måste väl dom vuxna pippisarna knuffa de små bebispippisarna ur boet och försvinna ut ur mitt liv. Jag hoppas och ber.

Folk frågar var jag och David ska gifta oss och egentligen ska jag inte säga det. Men idag tog Emelie (Davids syster) studenten Grattis! och David har berättat för en massa folk, hmm jag gissar mest på att han berättat för sin släkt men jag har ingen aning. Iallafall är det skönt för då kan jag skälla lite på honom. Okej att halva min släkt redan vet, hrm, men David sa att vi inte skulle säga men nu när han har sagt det får jag säga det till alla. Okej, min cellgrupp vet, min familj vet, släkten på pappas sida vet, några vänner vet... ganska många av de som har frågat mig vet faktiskt om jag nu tänker efter. Men det här ska ju handla om att David inte kunde hålla tyst - och inte jag - så skitsamma.

Men vi gifter oss i New York den 27 december 2007 kl.15:00

Så, nu vet alla det. Och nej, det är ingen som är bjuden. Alltså, visst om någon vill betala sin egen biljett och komma dit på vigseln (nej, sen är vi upptagna) så varsågoda! Fast jag tror inte att någon vill det. :)



Annars händer det inte så mycket just nu. Jag tänker på en massa saker som jag inte orkar ta just nu, jag jobbar, jag städar lägenheten. Planerar att köpa nya blommor (såna där små rosor) till två av mina krukor. Åker till Stockholm på lördag och det ska bli helt underbart. Men annars lyssnar jag mest på musik faktiskt:

playlist
Linda Sundblad - Oh Father
Sunrise Avenue - Fairytale gone bad
Westlife & Delta Goodrem - All out of love
Melanie C - The moment you believe
Melanie C - First day of my life
Cascada - Everytime we touch
U2 & Mary J Blige - One
Mika - Grace Kelly
The Pussycat Dolls - don´t cha
Pink - U + Ur hand

Nej, nu ska jag nog fortsätta att städa lite och vänta på att David ska ringa.

with love
Emma

Inga kommentarer: