torsdag, juni 07, 2007

The secret to becoming a star is knowing how to behave like one

Spelar betapet, skriker på alla, städar, försöker sova men kan inte, ska snart iväg och jobba, funderar på livet, bokar tåg-&bussbiljetter, läser böcker, svettas, tittar på skor.

Ibland så får man bara ta allt som det kommer. Och jag brukar inte vara så bra på det, men ändå. Jag har så mycket tankar just nu som jag inte riktigt orkar dela med mig. Eller snarare så har jag ingen lust heller, det får bli lite senare.

Jag ska snart till Stockholm och det ska bli så otroligt skönt! Jag vill titta på hus och promenera och så vill jag att David ska köpa ett par skor till mig, (snälla, jag har ju köpt ett par skor till dig). Jag vet vilka jag vill ha också, fast dom har jag nog inte råd att köpa. Egentligen borde jag fokusera på en handväska. En lite mindre, som inte är svart. Just nu är min handväska extremt stor (får plats minst ett ombyte kläder) och den är svart. Det blir lite tråkigt såhär mitt i sommaren. Frågan är bara vad jag ska ha för väska då. Vit? Någon annan färg? Lite hjälp taaaaaack! Pris spelar ingen roll, David betalar. :b

För övrigt så måste jag nog fixa mina naglar snart. Vill ha långa naglar, men så fort dom växt lite går dom ju av. Nu är dom nog så långa dom kan bli, har iofs aldrig haft såhär långa naglar innan. Ska fixa med nagellacket imorgon, känns ganska ovärt att göra det ikväll när jag ska jobba natt. Finns det någonstans i Växjö man kan fixa det? Eller måste jag göra det i Stockholm?

Och om man ska fråga min mor vad som är viktigast att jag gör, så är det att klippa mig. Men jag hatar att klippa mig. Det blir aldrig som jag vill, det blir för kort, för långt, för tjockt, för snett, för fult. Och jag HATAR att klippa mig. Det är så himla tråkigt med frisören, att försöka få fram hur man vill ha det, att få höra att dom vill göra annorlunda och ska vi inte klippa lugg? Blä! Fast egentligen borde jag gå till en frisör och säga att dom får göra hur dom vill, vad dom tror att jag passar i. Fast jag vågar inte riktigt. Fast ska jag göra det, så ska jag ju göra det nu, och inte typ en månad innan jag gifter mig.

Nej, egentligen borde jag sova och kanske äta lite fil. För jag ska gå till jobbet om typ två timmar. Fast jag spelar alfapet (betapet) med Roger och David. Jag vinner - säkert!

with love
Emma

1 kommentar:

Anonym sa...

Gå in via min länk jag har som namn idag.. där kan du kika på olika frisyrer utan att lyfta på baken... ;)

kram