onsdag, juni 06, 2007

it's the way he kissed me

Puh, det är kvavt ute. Jag gillar inte det, blir så himla trött. Om man nu kan bli mer trött än vad jag varit de senaste veckorna. Jag älskar utsikten från mitt fönster, jag blir lugn av den. Och jag älskar och hatar att sakna. Det är skönt att sakna när man vet att man snart kommer träffas men det är jobbigt att sakna när det dröjer länge innan man träffas. Just nu älskar jag att sakna, för på lördag träffas vi igen.

Det är inte så mycket som händer just nu. Jag städar och har mig. Har fått för mig att lägenheten ska vara perfekt, vilket antagligen aldrig kommer att ske. Men om man strävar efter det perfekta så måste man ju komma en bit på vägen iallafall?! Man kan se golvet nu iallafall och soffan. Det är ju alltid trevligt. Köpte rosorna idag och dom passar jättefint i fönstret i dom där krukorna. Och ingen har någon som helst aning vad jag pratar om, det är ju bara David som varit här. Tror jag?!

När jag pratade med David tidigare så sa han lite saker, som innebär att nu ska vi boka resa och hotell. Vi har väl egentligen redan kollat ut det, men det ska ju bokas också. Fattar inte hur verkligt allt känns helt plötsligt. Jag har precis vant mig vid att ha en ring på mig, om lite mindre än sju månader ska jag ha två ringar. Och ett nytt efternamn. Ja, och en man såklart, men det är ju inte så speciellt. ;) Det känns iallafall skönt att allt blir bokat, så efter sommaren kan vi ta tag i hindersprövningen och lova att vi inte är syskon och allt.

På lördag åker jag till Stockholm igen och det ska bli så skönt. Tydligen ska vi gå på en fest, åka ut till sommarstället, gå på bio (pirates, snälla snälla snälla david), hångla, titta på lägenhet, promenera, köpa skor (jag köper väldigt mycket skor just nu), titta på ringar. Det sista vet David inte om än, well inte för att han vet om skoköpargrejen heller direkt, men spela roll. Jag tror att jag vet vad jag vill ha för ring nu, fast ju exakt den jag såg är nog lite dyr, så jag tror att vi satsar på en billigare variant.

Förresten så är det helt underbart att beställa skor just nu. Skopunkten finns ju på internet, har säkert gjort det ett tag, jag har hört det på radio men inte orkat kolla. Nu har jag kollat, eller för några dagar sen och jag har beställt tre par skor. Att Skopunkten sen finns här i Växjö spelar ju ingen större roll. Jag vill ha paket! För övrigt kommer jag inte ens ihåg vilka skor jag köpte, vet bara att det var ett par vettiga skor: arbetsskor. Annars har jag ingen aning. Skitsamma! Jag köpte ett par skor förra helgen också tror jag, eller för en och en halv vecka sen. Helt underbara! Sen köpte jag två par skor för en månad sen. Samtidigt har jag tre par skor från förra sommaren som jag inte använt. Jag har ingen plats för alla skor, kanske borde sälja dom. Jag kan ju alltid testa!
Skopunkten
Have2Have

Egentligen borde jag fortsätta städa men det orkar jag inte just nu. Det jag verkligen borde göra är att gå en lång promenad, men det orkar jag inte heller. Så jag får väl vänta på att David ska höra av sig och säga vad han sysslar med och hoppas på att han ska vara ledig och ha tid att prata med mig.

With Love
Emma


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för din fina kommentar. Den värmde.

Jag skäms lite över att jag inte har hälsat på ännu, men jag ska jag lovar. så fort vi får tid. Då ska jag kika på dina rosor.. :)

Va fin bloggen har blivit förövrigt, rosa o allt. Och skönt att det är officiellt med new york.

kram!

Emma sa...

hehe, du får komma när det är städat på riktigt. :b jag kommer hem igen nästa söndag, alltså inte nu på söndag. sen är jag hemma hela sommaren.

jo, rosa ja. tänkte att jag skulle bli lite mer tjejig. :)
saknar dig
kram