torsdag, april 21, 2011

min lilla påskkärring

Wille och dom andra barnen hade varit påskkärringar idag. Sötaste lilla kärringen ever. Tyvärr var dom inte sminkade och utklädda när jag kom för att hämta så jag fick aldrig något kort på det. Men dom hade gjort kort på förskolan (shit vad händer med mig jag som alltid säger dagis) som jag nu har fotat. Idag har jag och luddis hämtat ut våra pass, shoppat lite vår/sommarkläder till resan, köpt ersättning på ett bra apotek, somnat på golvet (okej det var luddis), ätit glass med johanna, minna och love (okej wille&minna åt glass) och jag tror att jag sa (mer än en gång) när jag hämtat en wille på rymmen för femtonde gången och försökt mata en grinig luddis (dumma vaccin) som resulterade i pure i ansiktet och håret att några fler barn blir det då rakt inte. "Busonge" som wille säger när han hittar på hyss. Hur arg kan man bli då? Inte särskilt... jag ska lära honom att säga skitunge istället tror jag. Fast då blir nog inte david glad. "Sitonge" vad har han för konstig dialekt egentligen?!?! Nej nu måste jag sova. Håller tummarna att barnen sover till sju iallafall. För övrigt så älskar jag bolibompa. Det måste ju vara det bästa någonsin. När wille vaknar kl6 så sätter man bara på tvn så får man halvsova en timme till. Tills wille kommer och säger att han är hungrig då går man upp och gör frukost. Om han inte kommer och säger "mamma ludde wille hongri wille kan själv" då flyger man upp för jag vill helst inte starta dagen med att skura filmjölk. Sötunge
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer: