lördag, april 16, 2011

en härlig dag

Idag känns det som att vi har gjort massor fast det har vi nog inte egentligen. Jag tog en tur ner till centrum med barnen (david har jobbat natt) med luddis på magen och wille i handen. Det är punka på vagnen, tror jag kan ju vara att luften åkt ut bara men jag kan inte fixa sånt så jag överlåter det till david. Det var rätt tungt att ha luddis i selen men han var jätteglad, han var framåtvänd för första gången. Vi skulle titta på en paraplyvagn till resan och på vagnen stod det "två lägen" satte luddis i vagnen och han älskade att sitta i en riktig vagn (han sitter ju fortfarande i liggen eftersom vi inte velat ha honom framåtvänd) och så skulle jag testa det andra läget. Jag hade ju hoppats på att det iaf var halvligg men det var det ju inte. Jag ställde in andra läget och jippie den ändrades 2cm (nej jag överdriver inte) ärligt talat så tycker jag inte att det borde få kallas två lägen ;) vi köpte lera till wille istället och gick och fikade. Efter ett kort besök på apoteket (som vi för övrigt ogillar men det är ett helt inlägg i sig) så skulle vi handla lite. Eftersom wille har en förmåga att springa bort (för ett tag sen rymde han på HM och jag har aldrig varit så rädd och frustrerad. Han var skitglad för han hade hittat en pinne eller något i skoaffären bredvid) så fick jag ta en vagn. Luddis har aldrig suttit i en kundvagn och envisades med att vilja slicka på den lilla dosan man stoppar i pengen i vilket resulterade i att han slog i tänderna hela tiden. Det var ett glatt besök på ica alltså. Efteråt valde wille fjädrar till påskriset på panduro. Blåa, rosa och svarta. Fantastiska färgval... på vägen hem tittade vi på varenda påsklilja (han tror att dom som har slagit ut är trasiga.. hur förklarar man det för en 3åring???) Påskriset blev inte så vackert. Jag har ställt in det i barnens rum istället. Jag tror att jag klarar mig utan fjädrar i köket. Jag ringde på en tvillingsulky på blocket och den fanns kvar. Så imorgon ska jag få med mig båda barnen till huddinge (som sagt david jobbar natt). Skönt, det innebär att jag kan gå själv med barnen till stranden i sommar... det är inte vägen dit som är problemet alltså, det är att få med sig wille hem igen. Känns som att en syskonvagn är en mer bekväm lösning än att köpa ett tält och bosätta sig på stranden hela sommaren. Jag kan ju ta mig själv till kyrkan också. Det är trevligt för det var länge sen vi var där nu. Nej nu ska jag snart sova. Tidigare ikväll när vi lagt barnen så kom wille helt plötsligt upp och hade en tomteluva på sig. Han är rolig ibland. Båda barnen somnar numera själva i sina sängar. Okej luddis har alltid somnat själv men vi har fått sitta med wille innan. Fast nu sover han i våran säng. Jag tycker det är mysigt när david jobbar natt. Det är ännu mysigare när luddis också vill sova där för då ligger wille&ludde och håller varann i hand. Tänk att jag fick såna underbara perfekta barn. Undrar om dom blir jobbiga som tonåringar. Wille smäller igen dörren mitt framför näsan på en nu när han blir arg. Han måste nog börja tidigt om han ska hinna med att straffa mig för alla dörrat jag smällt i när jag var tonåring. Men just nu är det mest gulligt. Nej just det, sova var det. Förresten så hittade jag en potatis under willes kudde innan. Följande tankar flög omkring då 1. Hur har han fått tag på den? 2. Brukar han äta oskalad rå potatis? 3. Får han för lite mat på kvällarna? 4. Är det hans nya minifrukost framför tvn när jag inte vill gå upp kl. Halv sju? 5. Måste jag byta lakan nu? 6. är det DAVID som har lagt den där? 7. kan man bli anmäld till Soc för det här?
Det är roligt att ha barn... ;)
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer: