fredag, april 15, 2011

lilla busungen

sitter i gåstolen som han fått låna av sin kusin. Den nya sjulgymnasten tyckte att han skulle ha gåstol trots att den förra sjukgymnasten och bvc sagt nej. Luddis älskar gåstolen men han använder den inte direkt som man ska. Men han älskar att hoppa och gunga i den. Han kan gå bakåt iallafall. Det var ju inte så oväntat.iofs. det är ju så han tar sig "framåt" på golvet också. På rygg, bakåt. Det är säkert för att jag vaccinerade mig mot svininfluensan när jag var gravid. Jag vill minnas att jag läste om någon som helt plötsligt bara kunde gå baklänges efter vaccinet. Så för att jag vaccinerade mig är luddis ett baklängesbarn. Intressant. Undrar vad jag fick för biverkningar av vaccinet. Kan man skylla lathet och slarvighet på vaccinet? Fast jag har iofs städat massor i veckan. Undrar vad wille fick av vaccinet då? Jag kanske skulle forska lite i det här. Eller inte. För antagligen är det så att luddis, precis som sin mor, bara är lite bekväm av sig och tar sig fram (läs bak) på det lättaste (???ehh) sättet. Nej nu ska jag ut i det fina vädret, ända till tvättstugan och tvätta ALLA willes byxor. Pott-träning är rätt tidskrävande. Det kräver lite mer engagemang tror jag ;)
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer: