måndag, maj 14, 2007

i want you to want me

Puh, vad trött man blir av att åka tåg. Det tar lång tid, det är varmt och det är otroligt tråkigt. Vägen mellan Göteborg och Växjö är nog den tråkigaste vägen som finns. Men nu är jag tillbaka i Växjö, har varit hemma på Öckerö i helgen.

Ja, det är skönt att vara borta men lika skönt att komma hem, ja när man väl är hemma alltså. Åkte till Göteborg i torsdags efter föreläsningen. Fredagen spenderades med mamma i Ullared. Väldigt trevligt och jag har blivit ganska duktig på att inte köpa allt jag ser. Handlade bara för ca 300:- men så var det ju inget särskilt jag skulle ha heller. Bästa investeringen var nog en matvåg, har jag velat ha länge men inte hittat någon för ett normalt pris.

På lördagen firade jag och mina bröder mamma (som egentligen fyllde år på söndagen) men eftersom antons flickvän konfimerades på söndagen och mamma jobbade så tog vi det på lördagen. Det var trevligt. (pappa är på Sri Lanka, därför som han inte nämndes bland firandet). På kvällen såg jag och mamma på Eurovision Song Contest och konstaterade att Sverige kanske borde lämna det där. Inte för att jag är något stort The Ark-fan men The Ark var iallafall mycket bättre än det andra. Tror inte att Sverige kommer kunna komma tillbaka. När man ser alla bidrag undrar man hur dåliga alla andra bidrag var i de olika länderna??!?!

Söndagen gjordes det ingenting utav, precis som det ska. Vilodag! :) Jag och mamma tittade på Vänner säsong 6 hela kvällen. Och vid halv ett idag, måndag, skulle mamma köra mig till färjan (innan hon själv skulle iväg på föreläsning med jobbet) och bilen fick punktering. Undra hur vanligt det är? Däcket gled nästan av såg det ut som och fälgen (heter det så?) tog i marken. Konstigt. Fick skjuts ända in till stan med grannen istället och mamma fick hjälp av den andra grannen. Jag förstår mig inte på bilar, inte alls. Men det har jag ju aldrig gjort och kommer nog aldrig att göra.

Det som är jobbigt är att jag har börjat sakna David så otroligt mycket. Tror inte att det var så länge sen vi träffades (?kass på datum?) men ändå. Jag blir tokig snart. Har knappt pratat i telefon med honom under helgen heller. Tur att jag kommer flytta till Sthlm efter nyår, fatta att ha ett distans-äktenskap?! Det skulle jag aldrig klara. Nu mår jag dåligt av distansförhållande med ett äktenskap?! Nej, aldrig.

Borde säkert göra något annat än att sitta vid datorn, får se hur det blir med det. Kanske borde jag packa upp iallafall.

with love
Emma

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Gick för skojs skull in på din blogg, tänkte att man kan ju alltid kolla efter om det står något nytt, och så gjorde det, det!! Trevligt att se.

Jag var också hos mina föräldrar i helgen, men det känns som att din helg var mer avslappnad en min.

Kram

Jenn sa...

jag saknar dig oxå! när kommer du till sthlm?
kram

Emma sa...

martina: ibland uppdaterar jag bloggen, fast oftast inte. :)

jennifer: jag var i sthlm i helgen, fast jag var så grinig och trött att du hade nog inte velat träffa mig då. jag kommer upp i sommar. vi får träffas då - så får du träffa min fästman också! (han kan vara snäll ibland)

LOVE

Jenn sa...

Det vore jättekul! :D jag är här hela sommaren utom 27-28 då är jag dock på hönö.. :) kram