tisdag, april 27, 2010

solsken

Nu blir det en ganska tråkig uppdatering för jag sitter vid datorn och vi hittar inte kabeln till kameran så jag har inga bilder. Min mobil strejkar lite för tillfället men ska förhoppningsvis vara fixat tills imorgon.
Idag blir Wille 22månader, bara 2månader kvar tills han fyller 2år. Känns konstigt. Tiden har gått så fort och ibland känns det som "bara två år?" och just nu är det "redan två år?". Igår var vi inne i stan och han promenerade nästan hela tiden. (inne i stan har vi med oss en vagn till honom) med andra ord så gick han i flera timmar, för på förmiddagen promenerade han till sitt blivande dagis också. Så det är skönt att vi valde att inte skaffa syskonvagn för det hade varit ganska bökigt att släpa på en "halvfull" syskonvagn och samtidigt jaga honom.

Idag började David jobba igen efter sina 10 pappadagar (som med ledigheter och lite kompledigt blev 3veckor). Så jag var själv med Wille&Ludde idag. Just idag var det inga större problem fast vi fick inte så mycket gjort. Hade en tid på BVC att passa och Ludvig hade magknip på förmiddagen så det var inte så lätt att gå någonstans. Men vi promenerade ner dit sen till kl.13 och efteråt till apoteket och sen slank vi in lite snabbt på hemköp för att handla krossade tomater. Wille var jätteduktig även om jag säkert stressade honom på vägen hem när Ludvig skrek och ville äta. Men jag hann till&med städa upp här hemma och laga mat tills David kom hem. Vi får väl se när han kommer hem till det igen ;)

Ludvig har äntligen nått sin födelsevikt. Imorgon blir han tre veckor och idag vägde han 4340g och var 53cm lång. Så han har gått upp 200g på en vecka. Säkert bara för att jag flaskmatar honom så jag vet att han får i sig. Han äter fortfarande bara bröstmjölk (och tillägg typ 1måltid varannan eller var tredje natt) men om amningen inte kommer igång nu efter vi fått ordning på allt runtomkring så lägger jag ner det. Som tur är så är inte våran BVCsköterska "amningsromantiker" som hon uttryckte det, så jag får ingen skit därifrån iallafall (som om det hade spelat någon roll :D)
Men det är skönt att han börjat gå upp i vikt nu iallafall. Jag trodde nästan han skulle väga mer för han känns så tung, ja iallafall tills man lyfter Wille.

Just nu sitter jag och väntar på att "The mentalist" ska börja. Wille somnade tio i sju medans jag satt med Ludvig i famnen bredvid hans säng och läste hans godnatt-bok. Undrar vad han blev så trött av? Eller är det kanske efter promenad-dagen igår. Ludvig sover i sin säng och David är på cell. Han kommer väl förhoppningsvis hem snart. Han ska jobba natt imorgon och på torsdag. Nu kan ju inte jag lova att han får sova ut på dagarna, inte om det är dåligt väder iallafall, för det är inte det lättaste att underhålla två barn om dom vill ha uppmärksamhet samtidigt ;)

Ska försöka hitta den där kamerakabeln, har ju massa bilder på kameran.
with love
Emma

Inga kommentarer: