torsdag, april 22, 2010

Mina älsklingar


Var på bvc igår, ludvig hade gått upp lite iallafall. Nu väger han 4140g, så plus 120g på en vecka. Han är fortfarande inte uppe i födelsevikten och imorgon har jag lyckats få till ett läkarbesök på BBmottagningen, fast det är egentligen bara för bebisar som är max 1vecka. Men eftersom det var BB som valde att inte klippa ludvigs tungband får dom fixa det nu ;-) förhoppningsvis är läkaren vettig och gör det nu så vi slipper när han blir äldre. Så då kan jag förhoppningsvis börja amma imorgon igen. Just nu pumpar jag mest och låter honom amma ibland men det gör så ont. Han får inte rätt tag eftersom tungbandet är ganska mycket för kort. Förhoppningsvis hjälper det amningen iallafall, annars blir det ersättning snart. Skulle inte ha tid att pumpa ens om jag skulle vilja när wille fortfarande är hemma. Annars går dagarna, wille har börjat bli lite mer intresserad av ludde och går till sängen och säger "opp" när han tycker att nu har han väl sovit färdigt :-D wille har äntligen fått dagisplats också. Han börjar i augusti och det är INTE det kommunala dagiset vi blivit erbjudna 2gånger innan :-D

Inga kommentarer: