onsdag, september 03, 2008

Läkarbesök

Idag har Wilhelm haft sitt första läkarbesök. Det som gjordes var väl i princip det som gjordes på BB innan vi skrevs ut.
Kollade magen och höfterna och sånt. Även reflexer och nacken mm. Allt var bra iallafall.
Har fått tid för vaccination också, hoppas att David kan följa med och hålla ;)

Innan läkarbesöket hade vi vägning och mätning hos BVCsköterskan.

9veckor & 5dagar gammal
Vikt: 7800g
Längd: 65,5cm
Huvudmått: 42,6cm
ja, som BVCsköterskan sa, han är som en 5månaders :)

Jag kan inte förstå att han växer så. Men det känns bra. Här hemma har vi fått ihop köksbordet (efter typ 4månader, hrm) och fått lite växter till köket.
Ska eventuellt möblera om i vardagsrummet till helgen, om vi orkar.

Annars skrattar Wille högt flera gånger om dagen nu, älskar att räcka ut tungan, har börjat suga på sina fingrar och händer (och även mammas ibland), sitter upp fint i knät, försöker lära sig att gilla magläget och att öva på att lyfta huvudet.
Bästa vännen är: nappen (det är mammas bästa vän också, annars skulle det ammas jämt)















Wille & pappa















Glad!

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha, vilken bjässe wille är!
jo, magen lär nog växa mkt de närmsta veckorna. ska till bm 9okt...då är jag i v 25.

Jag har blivit lite tröttare men inte så mkt...men är däremot less på min förkylning som gör att jag har slem i halsen på morgonen och får mig att vilja kräkas...men har inte mått illa och kräkts sen sista veckan i Juli! Det är grymt skönt!

Annars är allt bra här och det kanske börjar bli dags för ett besök neråt (eller uppåt? ;))!

Ha det gott!

Anonym sa...

haha...jag kan nog se davids min framför mig...!!

det är nog bara att höra av er dan innan eller 2dagar innan! vi har inte så mkt annat än studier för oss ändå!

andreas hälsar tillbax! och hälsa david!

Kramar

Anonym sa...

hej vännen!
hur mår wille nu då...? fortfarande sjuk?

vad gör ni på dagarna?
här var det bara frågor...

kramar
/Becks