tisdag, september 23, 2008

Bilder

Jag är sååå trött och ska egentligen diska (jag har nästan diskat allt nu iofs) men jag borde inte sitta här. Men det är så skönt när Wille ligger och vilar, för den senaste veckan har han max sovit en timma på dagen. Hur hinner man med någonting då? Hur hinner man någonting överhuvudtaget när den lilla plutten inte nöjer sig med att ligga själv utan vill sitta i knät eller stå och upptäcka världen? Det gör man inte. Inte jag iallafall.
Sen kom gårdagen, och han SOV! Nästan hela dagen. Men då var jag så trött att jag sov också nästan hela dagen.

I lördags gjorde vi ingenting alls, vad jag kommer ihåg. Eller jag skurade lådor och skåp i köket, lagom roligt. I söndags gick vi inte till kyrkan utan vi åkte till Skärholmen istället. Har inte varit där på, ja typ 5år. Försöker hitta en overall till Wille, men utan att lyckas. Har hittat en jättefin, men den finns bara i storleken han har nu. (Gissa hur länge till han kommer ha den)

Vi har tagit ut liggdelen ur vagnen, ja det är ju en mjuklift så den är ju bara att lägga tillbaka, bara det att han är nästan för stor för den. Och sittvagnen går att fälla i fullt liggläge. Så nu sitter han där, i första läget bara. Tror inte att dom ska sitta "på riktigt" en längre stund när dom är så små? Han trivs iallafall, fast första gången rynkade han pannan hela vägen till centrum och undrade vad det var som hände.

Kan ju också säga att alla var inte över 35 på mammagruppen. Jag och bebisarna var under 35, ja och säkert de flesta andra. :)
Wille var störst, men inte äldst. Han är sannerligen välgödd iallafall. På fredag är det föräldragrupp igen och efteråt kommer David och hjälper mig, för det är vaccination och jag tror att Wille är för stark för att jag ska kunna hålla honom helt stilla. Det gick INTE när doktorn skulle kika honom i öronen i allafall.

På torsdag är jag förhoppningsvis frisk iallafall, då är det mammacell. Skulle gått förra torsdagen men jag och min halsfluss bråkade lite då. Smittar ju inte egentligen eftersom jag äter penicillin, men det känns lite konstigt med små bebisar där och så kommer man sjuk. Men nu är jag ju frisk (iallafall för dagen).
Som jag sa till David igår så kommer jag säkert att dö när Wille börjar på dagis, för jag kommer få varenda virus han drar med sig hem sen. Han får helt enkelt inte börja på dagis.

Ja, jag skulle ju bara lägga upp lite bilder, så jag får väl göra det nu då. (HAN SOVER) Men jag måste snart väcka honom, för jag måste fixa en tvätttid.

with love
Emma














1 kommentar:

Anonym sa...

haha vilka miner wille gör!!!

vi var i sthlm och tittade på vaggan i helgen...

var inte i kyrkan heller på söndagen...var så trötta!!

vi ska flytta....


typ max 100meter till andra sidan gångvägen nedanför vår balkong!
det är en 3a...så får man plats med skrutten när den kommer!

kramar/Becks