måndag, juli 07, 2008

Välkommen Wilhelm 27/6-08

Han kom tillslut, Wilhelm, den 27/6-08 kl.14.47 - alldeles underbar. Och jag som trodde att han aldrig skulle komma, det skulle vart något det.

Blev igångsatt kl.16.00 på torsdagen (26/6) och han kom nästan 23timmar senare, fast jag hade inga onda värkar förrän vid fem-tiden på morgonen, vilket dom fann rätt konstigt.
Så det jobbiga varade ju bara tio timmar ungefär. Det riktigt jobbiga varade bara i en timme tror jag. Han ville inte ut heller, trots att jag var redo var inte han det.
Barnmorskan såg håret på honom och jag bad henne att dra ut honom i det, hon gjorde aldrig det (vad jag vet).

4605g och 55cm lång, en jättebebis som inte var särskilt tjock, inte så tjock som han låter iallafall, mest pågrund av sin fina längd skulle jag tro.

Wilhelm Johannes Liljebäck

10 kommentarer:

Anonym sa...

Menn åååh vad söt! :D Och stor!(för att vara så liten..)
*Stolt MammasKusin*

Anonym sa...

Grattis till den lilla killen. Jättefin!

Anonym sa...

Så underbar han är! Ser fram emot att få träffa honom!

Jenn sa...

hallegos! va söt!! hoppas jag får träffa honom och dig snart!!! Grattis!! kramar

Anonym sa...

Va söt han är :)

Anonym sa...

Han e såååå SÖÖÖT!

Sover han på nätterna eller måste ni upp många ggr under natten??

Jag och andreas vill komma å hälsa på...!
Får vi det?
Är i Stockholm...
skönt att ni slipper strejken denna gång...den är jobbig!
Grattis ännu en gång!! :)

Anonym sa...

nä inte strejk i uppsala, men det ska sätta igång en omgång till här i sthlm som sagt...40 och 66 kommer inte att gå... medans ersättningsbussarna på gröna linjen mot farsta inte kommer att beröras av varslet!
ses i em...dyker upp runt 17! har pratat lite med David!

ni behöver inte tänka på mat till oss...
Vi tar med ngt gott å fika!!
kram!

Anonym sa...

Grattis!!! vilken söt bebis :)
Kram!

Anonym sa...

Åh. Han är ju görsöt! Grattis! :D

kramar

Anonym sa...

Han är jätte fin ju. :D Simon är låång. Nästan lite läskigt. Men man vet vem han tar efter iaf. Hehe..