torsdag, juni 23, 2011

en regnig sommardag

Ja och inte är det den första regniga dagen heller (suck) idag har vi promenerat i ösregn. Båda barnen i regnställ, luddis regnställ är rätt mkt för stort. Jag borde köpa regnjacka&stövlar till mig själv också. Idag kom luddis intyg om att han ska få resurs till hösten när han börjar förskola. Nu väntar vi på kallelse till alla ultraljud och till habiliteringen samt muskelbiopsin. Får se hur lång tid det tar. Ludvig förvånar mig varje dag. Från hur han helt plötsligt går små steg runt bordet till att springa (ja snabbt går det) i gåstolen till att äta all mat som serveras i princip till att man alltid måste leta efter honom för att han ålar iväg och gömmer sig i alla rum till att han kastar boll med wille och massa mer. Det är något som har hänt, han utvecklas snabbt. Själv undrar jag om det har med magen å göra. Den här månaden är första månaden i hans liv som vi inte behövt oroa oss för hans mage och förstoppning. Det är första gången det faktiskt funkar att bara ge honom movicol en gång i veckan och ibland var 10e dag för det funkar ändå. Söt är han iaf!

Wille trivs med att vara hemma också. Han har sommarlov och trots att det regnar så verkar han nöjd och myser. Han är oftast utan blöja på dagarna nu. Dom flesta dagarna går det bra också. På måndag fyller han 3år! Svårt att förstå det. I eftermiddag ska david iväg och köpa hans present, en cykel ;)

För övrigt måste jag ju säga GRATTIS till min lillebror Anton som idag fick besked att han kommit in på Kaggeholms låtskrivarlinje. En av fem antagna är han. Är jag lite sådär löjligt stolt?! ja faktiskt. Lägger in en länk till hans myspace-sida också

http://www.myspace.com/anton.hultberg

Nej nu ska jag väcka wille och hindra luddis från att hänga i gardinerna.
Published with Blogger-droid v1.7.2

1 kommentar:

Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset sa...

Oj!! Stort Grattis till Anton! :D