onsdag, november 12, 2008

I kissed a girl

Katy Perry - I kissed a girl


Uppdateringen har varit lite dålig den senaste tiden. Borde inte skylla på att jag inte har tid, för jag har mest varit hemma. Men vi har varit så otroligt trötta. Både Wille och jag har haft feber i omgångar, så vi har väl båda två varit lite gnälliga. ;)

Idag fick Wille äta morotspuré för första gången. Och jag måste säga att jag blev lite förvånad. Potatisen är han inte direkt förtjust i. Gröten tycker han om. Morötterna älskade han. Han åt säkert på tok för mycket.

Just nu har det varit så blåsigt och regnigt och eftersom vi varit sjuka har vi mest varit hemma. Så det blir mycket babysitter och äta på allting som kommer i ens väg. En hel del brottningsmatcher med Tiger som han fick av Jacob. Och så övar vi på att stå och sitta också - självklart.

I söndags firade vi pappa David, första fars dag för honom. Han fick den mycket pappainspirerade boken "hjärtat får inte rynkor" av Mark Levengood. Okej, inte så mycket pappa över den - men grymt bra.

På fredag ska jag göra ett extrabesök hos BVC för att väga och mäta. Har egentligen tid för vägning, mätning och 2a vaccinet den 26e, men jag har inte varit där sen typ en och en halv månad tillbaks.

Nej, nu måste jag få i mig lite mat också. Det räcker inte med att smaka på morotspurén (den var inte särskilt god enligt MIG)

Kommer lite blandade bilder















Fin i skjorta och allt















trött

6 kommentarer:

Anonym sa...

haha...vad roligt att han tycker om morotspurén...den är inte så värst god, den smakar ju ingenting! (du får fråga mig ngn annan gång hur jag vet det! :P)

Skulle inte David sluta köpa och få böcker...? han hade väl för många?!
:)

Vi firade lite farsdag här oxå...jjag fick blommor på morsdag och det var 2 dagar efter pluset så jag tyckte att mannen min förtjänade en god middag och tryffel...choklad!! Det var uppskattat kan jag säga! Han hade haft en lång vecka på praktiken i Enköping så han var ganska trött när han kom hem (han var på konfaläger den helgen...).

men men...nu ska jag sluta prata strunt...

Hoppas ni mår bättre snart! Vi hörs!
/Becks

Anonym sa...

oj nu såg jag hur långt min förra kommentar var!! och här kommer en lite uppdatering som finns på min blogg!

www.bloggis.se/Becks

Anonym sa...

Hej igen!

jo, blöjorna vill vi nog ha...

ang. kläder ås sånt så vet vi ju inte kvalisort ännu och det var ganska mkt kläder vi fick av min syrra...oxå från bara pojkar, så vi vill nog vänte med och bestämma hur vi vill göra...

Har i a f kläder till bebis för första veckan...sedan blir det väl att beställa från diverse släktingar...som är förbjjudna å köpa ännu innan vi vet kvalisorten! :P

Mitt sf-mått ligger på den övre streckade kurvan...och följer den finfint! blodtrycket låg på 130/88 denna gång och förra gången 125/82...sådet är nog inte så farlig stegring..
och såklart kommer tankarna om hur ska jag åka in och tänk om jag kommer in för tidigt...men samtidigt så är det ju jag som ska känna mig 100% säker... så idag blev det lite prat med bm om mina oroingar...

men det mesta är ganska lugnt...

kramar!

Anonym sa...

Haha...du som var så anfådd bara du ställde dig upp från soffan....!! :P

Njä, jag ska prata med min barnmorska den 16/12 om smärtlindring...så jag väntar med att bestämma mig för fort!

vi får väl se vad vi får för kvalisort...vi hoppas på en flicka...men karln har börjat vackla i sin tro om att det är en flicka...han börjar tro att det är en pojke...

så vi får se...

Hoppas vi ses ngt innan jul!
kramar!

Anonym sa...

Jo, det var ett bra tips...
För annars kanske man har för ont för att de ska kunna sätta den...
Tackar!

Jag vet bara inte vad det finns förutom EDAn och lustgasen...och vad de innebär...så det ska min bm gå igenom med mig och A om 4 veckor...det är därför jag väntar med att bestämma mig definitivt...
Men helst vill man ju ha allt som bara går att få känns det som nu...
Jag tror min syrra födde alla sina tre med bara lustgas...och hon brukar säga att vi har våra kraftiga menssmärtor att tacka för det... :(
men jag kommer nog att böna och be om allt! plus att jag avskyr när A ser att jag mår dåligt eller har ont...och både han och jag vet hur jag reagerar på smärta och illamående...så min älskling kommer få det jobbigt under förlossningen!!!

Kramar!

Anonym sa...

Hej hopp!

Trevlig advent!

dags att uppdatera oss bloggtittare med bilder snart va?! ;)

Magen växer och bebis rör på sig!
Bm på onsdag...

Kramar från mig och Andreas