måndag, augusti 25, 2008

can´t smile without you

You know I can't smile without you I can't smile without you I can't laugh and I can't sing I'm finding it hard to do anything You see I feel sad when you're sad I feel glad when you're glad If you only knew what I'm going through I just can't smile without you

-
Det känns konstigt att vara utan David så länge, nu är det över en vecka sen han åkte hem. Jag och Wille är fortfarande kvar på Öckerö.
Nu börjar jag (vi) sakna David (pappa) speciellt på kvällarna när man ligger där alldeles ensam med en liten plutt som sprattlar eller sover som en stock.
Men på fredag åker vi hem igen, fast då kommer jag sakna mamma & pappa (mormor & morfar), kommer kännas konstigt att komma hem efter att ha varit här så länge.

Under tiden vi varit här har det gåtts en massa promenader, vi har varit i kyrkan (även om jag och wille spenderade större delen av mötet utanför), varit i stan och handlat med mormor, varit i Malmö och hälsat på morfars föräldrar och syskon. Sen har vi varit på BVC för att vägas och mätas (ja eller Wille då).

Wille har börjat vilja stå upp i knät, precis som jag gjorde när jag var liten. Av någon konstig anledning började han med det så fort vi kom hit och morfar skulle göra så med honom och det har blivit mer och mer den senaste tiden.
Wille håller huvudet mycket bättre också, men det är tungt för honom, han har ju rätt stort huvud.
Han skrattar oftare också, även om han en sekund senare kan börja gråta hysteriskt. Låter lite som mina graviditetshormoner :)

De senaste dagarna har Wille haft ont i magen, det konstiga är att det blir så varje gång han får AD-vitamin dropparna. Fick först droppar från BVC i olja, hörde sen att barn kunde få ont i magen av dom, så jag köpte egna, i vatten.
Samma sak. Måste fråga BVC-sköterskan nästa gång jag ska dit.


Inga kommentarer: