måndag, augusti 27, 2007

Pinsamt

1001 böcker att läsa: jag har läst 6 stycken. kan vara några fler, kan ha missat titeln pga att de flesta böcker jag läser är på svenska, titeln kan ju skilja sig en del. Idag har jag köpt Fröken Smillas känsla för snö, David Copperfield, Lördag och en till bok, vad den nu hette. Det var David som ville läsa den, jag måste också för den är med på listan. Jag har ju å göra iallafall!

1001 filmer att se: jag har sett 67 stycken. Lite bättre än böckerna, men hallå? Är det inte lite mesigt?! Varför har inte jag sett massa filmer? Jag har ju det, men dom var tyvärr inte med på listan. Har säkert missat någon där också, men inte så att siffran ändrar sig sådär jättemycket.

--------------------------------------

Jag är iallafall i Stockholm, har inte uppdaterat min blogg på hela sommaren. Har jobbat lite mycket. Eftersom jag jobbar natt så sover jag ju hela dagarna, så det har inte blivit mycket med det. Efter att jag slutat jobba för sommaren så tog jag mig äntligen till Öckerö, sen kom David dit också och efter några dagar åkte vi upp till Stockholm. Idag har vi köpt en bäddmadrass och gardiner. Vi har bestämt säng och madrass, så vi ska köpa den på lördag eller söndag. Jag flyttar upp hit i slutet av November och jag längtar.

Idag kommer Roger hem, Davids kompis som han ska bo med. Jag är inte där och säger hej för jag är döende. Eller inte riktigt, men nästan. Har mensvärk och feber. Och är förkyld tror jag. Och om jag känner efter lite så har jag säkert ont i örat och i halsen också.

Nej, nu ska jag läsa tror jag.

with love
Emma

1 kommentar:

Martina sa...

Jag låg ganska efter jag med, i det där med att ha läst en massa och sett en massa filmer..

Sorgligt men sant.

hur mår du annars? Kanske en fika innan du flyr från staden?

kram