fredag, september 03, 2010

Äntligen


går det framåt med ligga-på-magen-och-lyfta-på-huvudet. Ludde har ju, precis som wille var, varit lite sen med att lyfta på huvudet. Skillnaden har varit att wille var stadig i nacken från födseln när man bar honom medans ludde fortfarande tippar lite. Båda har ju stora huvuden men wille var ju stor i kroppen också. Läkaren vi träffade förra veckan (gjorde pricktest) trodde att det berodde på att ludde har stort huvud men har varit så tunn i kroppen som gjort att han har svårt med huvudet. Nu har han tjockat på sig, vägde strax över 7kg. Men idag när jag la honom på mage så lyfte han på huvudet som han inte gjort annat. Jag reagerade inte ens först. Tills jag insåg att han höll ju huvudet upp jättelänge. Innan har det vara varit någon sekund. Nu var det minst 10sekunder och upp mot 30. Min fina lilla pojke. Annars har wille varit hemma tisdag till idag. Han är fortfarande hemma alltså. Höstblåsor. Det är det värsta jag varit med om tror jag. Som han har gråtit, skrikit och haft panik. Det innebär att man får blåsor i munnen, händer och fötter men kan även då på andra ställen. Wille har på knäna och rumpan också. Den i munnen har gjort så ont. Och feber på det. Härliga dagissjukdomar. Det har gjort ont i mig när han har skrikit och skakat av panik. Nu verkar han inte ha lika ont men han har somnat på en madrass framför tvn och vill sova sova och sova lite till. Jag förstår honom för vi har knappt sovit alls den här veckan

1 kommentar:

Familjen Korb ♡ Tvåbarnsmamma sa...

Oh så söt Luddis är! :D

Ja håller med dej, vi förtjänar att bli rika och semester ihop vore toppen!
Krama