söndag, juni 06, 2010

Som tusen solar


babysemp, nan, nan ha1, nutramigen, profylac, neocate och nu althera. Var på bvc i tisdags, han hade gått upp 30g från förra lördagen, 5010g. Alltså plus 10g på 2veckor. VAD HÄNDER? man ska inte jämföra barn. Wille gick upp nästan 0,5kg i veckan ett bra tag. Neocaten vi fick på barnakuten orsakade förstoppning hos plutten. Något som fick mig att gråta och david att nästan gråta när vi gav resulax. Inga läkartider någonstans. Visst vi har tid hos läkaren på måndag på bvc, men så kan vi inte ha det över helgen. Ibland är det tur att david jobbar på en avdelning med bla barnläkare. Vi fick en ny ersättning, althera och han äter. Och äter. Idag har han fått i sig 680ml. Det är det mesta han fått i sig på över en vecka. Och nästan enligt önskemålet 150ml/kg. Man känner sig maktlös som förälder när ens barn inte mår bra och helt plötsligt, mitt i alla tårar får man ögonkontakt med honom och han ler. Då svämmar hjärtat nästan över. När man vet att han trivs ändå. Det ordnar sig och det finns dom som har det värre. Nu skiner han som tusen solar. Och sen kommer den andra trollungen och tar ut sin napp (det är inte ofta ska ni veta) och ska pussas. Med mig. Mitt på munnen. Och sen på ludde. Och ludde bara tittar och strålar tillbaka (tills han får sig ett tjuvnyp). Wille har börjat klättra överallt. Och dyker från soffan. Och han kan hämta glass i frysen alldeles själv. Tyvärr... ;-) mina älsklingar

3 kommentarer:

Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma sa...

Stora killen!

Jasså? Hehe well då får jag se till att vara skum i kistan i 2 veckor till då.. :p
Han SKA vara färdigbakad innan han kommer ut.

Johanna mamma till 2 pinsessor sa...

Hej vilken mysig blogg du har, hoppas han blir kry snart.
delta gärna i min dagens fråga m tävling :)

Manduzana stickar sa...

Jobbigt att det krånglar :( Men hoppas att det ordnar sig med både ludde och wille. Dom är ju för himla söta :)