torsdag, maj 20, 2010

6 veckor


Igår blev ludde 6veckor &idag har vi varit på bvc. Dom misstänker inte mjölkallergi utan snarare omogna tarmar MEN eftersom profylac hjälper (kommer inte ihåg om jag skrivit om att vi bytt till den) så skulle vi fortsätta med den. Fick be honom skriva den på recept. På 3veckor har vi köpt 4burkar. Det är 800kr. Med andra ord ca 1000kr i månaden. Han skrev ut trots att han mumlade om att man egentligen behöver en diagnos. 6burkar för 120kr - woho det är vad två förpackningar vanlig ersättning kostar :-P det är underbart att ha ett barn som plötsligt äter utan att man har i socker (dom mjölkfria smakar skit) och som kan bajsa varje dag utan att gråta och skrika i flera timmar (haha trodde inte jag skulle skriva om bajs på min blogg typ någonsin) ;-) vägde och mätte också. Vikt:5000g (+280g) Längd:56,5cm (+1,5cm) Huvud:41cm han har som sagt inte samma utveckling som wille hade som gått upp ca 1kg &växt säkert 4cm på dom 2veckorna. Idag har vi iallafall varit på babyland &köpt en ståbräda till vagnen och på ikea för att köpa bla en kastrull. Min älskade man brände ris i den gamla som jag inte lyckats få bort trots flera omgångar svinto. På ikea hittade wille ett "rum" han gillade. Det fanns ju TV. Han gick fram till tvn tryckte på knappen ni satte sig på golvet. När det inte hände något tyckte han att vi skulle fixa det. Han blev nöjd bland alla leksaker iallafall. Höll på att aldrig komma ifrån gosedjuren. Har varit fruktansvärt varmt idag. Wille fick bada på balkongen idag igen. Längtar tills vi kan gå ner till sjön men tror att det är för kallt för wille än (inte för att han skulle bry sig kanske) nej nu känns det som att det börjar bli dags att sova. Har den här våren blivit allergisk, gissar mot Pollen eller någon annan skit så jag får ta allergitabletter. Snacka om att jag blir trött av dom. Jag som aldrig varit allergisk mot något i hela mitt liv.. :-P godnatt! Imorgon ska jag få med mig familjen på en långpromenad tänkte jag

1 kommentar:

Becks sa...

hej hopp!

Brända kastruller kan man rengöra med sockerbitar...man tar yttepyttelite vatten och sedan gnor man med sockerbitar i kastrullerna...ett husmorstips som jag fick från min mamma ett bra tag sedan!

Vad kallt det såg ut att bada i sjön...!
Gillar wille ståbrädan?

Idag har måns ätit glass helt själv...en nogger! ganska kladdigt men han tyckte det var gott!

nu ska jag umgås med min osociale och trötte man!

kramar!