tisdag, maj 13, 2008

Ulf är välutrustad

Och här tror man att allt är som det ska, man har allt ordnat och så vips på ett ultraljud så har bebisen en snopp. Vart kom den ifrån? Nu sitter iallafall två snoppbilder på kylskåpet, barnmorskan sa att vi kan ju ha dom på studentplakatet om 19 år.

Jaha, idag var vi på tillväxtultraljud för att kolla att allt var bra. Har ju fått högt blodtryck nu och då vill dom kolla att barnet inte är litet (hahaha) och att det växer som det ska (hånskratt).
För det första är barnet INTE litet och för det andra växer det INTE som det ska, bebisen är en tjockis precis som sin far (ja inte nu, nu likar bebisen nog mer sin mor men om vi går tillbaka 25år).
Jag KOMMER få föda en 4kgs bebis vare sig jag vill eller inte - så nu hoppas vi att den kommer iallafall lite tidigare. Det såg ju ut som att den var halvvägs ute iallafall, eller nästan.

Sen frågar barnmorskan "vet ni vad det är för nåt". "Ja, det är en flicka" säger David och berättar att barnmorskan på rutin-UL sagt att hon var 80% säker på att det var en flicka.
Det var ju inte riktigt sant. "välutrustad pojke" sa den nya barnmorskan.
Och vi hamnade nog lite i chocktillstånd båda två, jag främst för att bebisen är tjock och david främst för att det inte är en tjej. Jag har ändå varit inställd på att det faktiskt kan vara vad som helst.

Så nu är allt kört, barnet kommer bli gay för vi har bara rosa saker med volanger. Eller inte, jag är rätt glad att vi köpt nästan bara neutrala kläder. Känns skönt att inte behöva köpa om allting. väldigt skönt. Däremot känns det rätt förvirrande med namn.

Ulf är ju grundnamnet. Bebisens morfar säger Runar. Så kanske blir det ett dubbelnamn, Ulf-Runar. Gulligt va?
Eller så kanske någon kan ge oss några tips...................

with love
tjockis-Emma


vi är för övrigt lika glada över en liten pojke som över en flicka :)

9 kommentarer:

Jenn sa...

haha... va komiskt! tur att ni köpt neutrala saker... :)

Anonym sa...

ojoj, ja så det kan bli!

Anders T sa...

Ulf-Runar?

Nä. Stig-bertil är ganska ok i stället. :-)

Anonym sa...

Nämen,...vad gjorde den första barnmorskan för fel...kollade könet för tidigt?

Jaja...Ulf kommer att få en lekkamrat i slutet av året...Operation Boris initierad!! Titta in på min blogg...inte så gammal...www.bloggis.se/Becks

Anonym sa...

Jag mår bara bra, vaknar bara äckligt tidigt för att det är ljust i sovrummet eller för att jag måste på toa. Jag hade ont i tjejmagen och brösten vilket bidrog till att jag misstänkte gradiditet redan förra helgen, men som jag är så drog jag mig för att göra testet som jag gjorde igår!

När jag berättat för andreas efter att ha väntat en timme så han fick sova lite längre ringde jag till barnmorskemottagningen och bokade tid för besök, så inskrivning hos barnmorskan om 2 veckor... får se vad som händer där...!

Vi syns kanske i sommar någonting, ska jobba i sthlm igen!

kram/R

Manda sa...

Hej Emma, kan han inte bara heta Mandas kusinbarn? :P
Jätteroligt tycker jag!
Hoppas vi ses snart!
Kramar //din favoritkusin :P

Anonym sa...

Hej Kusin :)
SAknar dig. Sitter här och väntar på att din lilleman (eller vad jag förstår..store? XD ) ska ploppa ut! Tänk att få tillökning i vår släkten. Jag tycker dock att han ska heta.. Hum. HUGO! :) mihi.
Lova att ringa så fort bebis har kommit! Så springer jag upp till er och pussar på honom :) Jag är ju ändå.. MorKusin =)

Anonym sa...

Hej!
Hur är det med dig...lider du av värmen och stor mage?
Hoppas allt är bra med både dig och avil och 'lillen'!

ska ner till sthlm på sön...börjar jobba mån...gå brevid...ska bli skönt å slippa plugget ett tag...

vi hörs!
Becks

Anonym sa...

Hej!
Jag gjorde gravtest hemma...gjorde inget xtra hos barnmorskan...kostråd fick jag inte... bara ett datum till när dietisten skulle komma och föreläsa...får se om jag kan gå...ev i sthlm då...jag jobbar som personlig assistent...annars är allt bra...är lite väl varm bara...dina förvärkar kanske har satt igång då, om du har ont i magen...eller? blodvärdet och blodtrycket var JÄTTEbra...och sedan tog de extra blodprov för att jag har hypotyroidea...typ struma...kolla så att medicineringen är ok...Hoppas att du inte behöver vänta länge nu! Lycka till!