tisdag, mars 25, 2008

tjockis

Tiden går fort, fast inte så fort som jag vill. Är nu i v.26+3 (alltså vecka 27) och det är bara 13 veckor kvar. Hade gärna sett att det typ bara var sju eller åtta veckor kvar, men man får väl bita ihop och stå ut den sista tiden också.

På långfredagen var jag och David på Förlossningen, det var ju roligt. :) Inte direkt så som vi tänkt oss att vi skulle spendera långfredagen, men vi fick iallafall se bebisen och David fick höra hjärtljuden för första gången.
Fosterrörelserna hade minskat och magen blivit mindre och mjukare - men det var antagligen bara att hon lagt sig annorlunda och att fostervattnet ökat. Fick lyssna länge på hjärtljuden och sen såg vi henne snabbt på Ultraljud (inte för att vi fick se om det verkligen är en hon, men ändå).
Pinsamt var det dock, att efter CTGn så blev hon så himla irriterad på att hon inte fick vara ifred så då sparkade hon så att hela min mage skakade. Och vi som var där för att hon inte rörde sig. ;)

Annars är allt bra iallafall, sover dock rätt mycket. Sist jag var hos barnmorskan (12/3) var allt bra också. Hb-värdet också, UTAN att jag äter järntabletter som barnmorskan iofs tror att jag gör. Reagerade dock lite på att blodsockret låg på 8,0mmol/l men barnmorskan reagerade inte på det så jag orkar inte. Mätte magen för första gången också, alltså sf-måttet inte runtom (då skulle jag dö). Upptäckte när jag kom hem att jag ligger på den övre kurvan, så nu är jag hispig för att få ett jättestort barn, men jag tror att det höga måttet säkert kan bero på mina egna extrakg.
Höll på att dö när jag såg att jag har gått upp 6kg, redan liksom. Så nu har jag slutat att äta alla dessa mackor som jag tryckte i mig (helt onödigt eftersom jag bara sitter hemma i soffan hela dagarna).

Vi har beställt barnvagn också, kommer om 3,5veckor. Det blev den här:











Det roligaste just nu är dock alla söta barnkläder, vi har fått låna massor som svärmor sparat sen har vi köpt lite (kommer köpa mer). Så jag sitter här hemma och pysslar och har mig. Viker ihop, packar upp, luktar på (luktar dock affär då jag inte tvättat än), tittar på, knäpper upp alla knappar, blablabla....



Den här fick David av Emilio (systersonen) när han fyllde år





Det här har vi köpt på Åhléns:





















with love
Emma

1 kommentar:

Anonym sa...

Va skönt hon mår bra :)

Vilka söta kläder ni har köpt :)