onsdag, februari 13, 2008

projekt Ulf

Länge sen jag uppdaterade, kan ju berätta lite om Ulf. Ulf är en tjej (fick vi veta för ett tag sen). En liten tjej.
Ja, dom flesta blir kanske lite förvirrade nu, så jag kan ju kanske förtydliga det med att Ulf är namnet på min mage, eller snarare på det som växer i min mage. Fråga mig inte hur vi kom på namnet Ulf, kanske för att David förknippar allt som sker i sitt liv med livets ord (skadad efter alla år där) haha. Nej, men den har hetat projekt Ulf sen första början, på ultraljudet den 31/1 fick vi veta att det är en tjej, men den heter fortfarande Ulf.


Så, den 27/6-08 är det beräknat att våran tjej (som egentligen likagärna skulle kunna vara en kille) kommer. Är med andra ord i v.20+4 idag. Så jag är lagom tjock (läs: flodhästfet) och lagom lycklig. (Hur kul är det att inte kunna sova ordentligt på mage och att inte kunna andas genom näsan på natten plus att kissa ungefär 17 gånger /timma)
Apropå detta med att inte kunna andas genom näsan. Okej att man är täppt i näsan när man är förkyld, det är liksom förklarligt. Men för att man är gravid? Hur kan min näsa hänga ihop med min livmoder? Kroppen är allt bra konstig ibland.


Så, om ni har några tips på namn (främst flicknamn då) så hör gärna av er :)
kan ju skriva här också att jag bytt mobilnr: 0700-431524

with love
Emma

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att Amanda är ett jättebra till Ulf ;)

Förresten så är hon beräknad till Björns födelsedag. Schysst :)

Emma sa...

min kusin heter ju amanda, så det funkar inte riktigt. annars tycker jag att amanda är jättefint! :)

Anonym sa...

hm... namn? det där är svårt du! Jag får ta och fundera ett litet tag ;)

Tack för det nya mobilnumret!

kramar